Wednesday, May 6, 2009

The most enjoyable holiday!!!

Aku x tw knape gap cuti before bel 260 exam nie lah cuti yg paling best skali antara sume cuti yg aku prnh alami...haha.. Well, maybe sebab aku dpt spend my fullest time dgn family kot. Tapi bukannya cuti semester yg lps x dpt luangkan masa bersama kn, cuma masa tu apak dgn mama sgt sibuk dgn keje diorang...ye la, nk cari nafkah untuk anak2 yg tersayang. So masa tu mmg susah la nk spend time. Nk tgk mama dan apak kt rumah pun payah. Sekarang, allamdullilah dpt jugak tgk diorang lepak kt ruma and keluar sama2..

As I mentioned before, mmg aku suke sgt cuti nie. Nk diceritakan, nie lah yg aku buat bersama family aku..

26.april.2009...
Pada tarikh ini, aku balik rumah!! Aku sampai lbih kurang pukul 4. Pastu apak and mama ambik aku kt stesen bas. Dlm kereta, apak ckp "we're going out tonight" Yeah!! Pastu mlm tu kitaorang satu family kuar, mmg dh lame x kuar sama2. Mkn2 kt Taman Kanak2 ( nama tmpt tu mmg cmtu). Lps mkn, kitaorang pg jln2 kt Gerbang Malam. Tmpt nie lbih kurang mcm kt Chow Kit Road yg ada kt kl tu...ada mcm2 brg kt sana. Harga pun blh taan gak...and blh diturunkan harga lagi...kalo pndai runding la kan. Apak nk beli beg utk mama....beg utk keje. Aku pun masuk skali la...pujuk apak blikan skali...akhirnya dpt gak satu beg. Harganya blh tahan gak la. Abang dan adik2ku x lps shopping baju gak, tp guna duit abg aku...org baru dpt gaji la katakan. Then, dh dpt apa yg diingini tibalah masanye utk balik...

28.april.2009
Ha, hari nie aku ikut bapak aku pg keje. Saje gatal, boring kot kalo dduk ruma. Sorang2 plak tu. Memandangkan apak d ajak, apa lagi...hehe.. Apak bwak aku pg tgk office baru dia. Secara kebetulan, ada plak byk kedai jual baju kt situ, yeah! Baju lawa2 plak tu. Apak ckp kamu nk sopping baju, shopping la ko kt sini. Tu yg aku nk dgr tu. Tp, di samping tu, bila office nk buka nnti, aku jugak yg kena jaga smpai aku balik kedah. Alaa...mls btul. Pnat jugak ikut apak pergi keje, bkannya dduk office je...kena jln sana sini (naik kereta la) Dlm pkul 1, baru apak hbis keje, nk amik adik kesayangan plak...mmg pnat la ari nie. But, drpd dduk rumah kn, lagi baik ikut.


30.april.2009
Yah, mlm nie kuar lagik. Pg tesco, adalah la plak jualan hp, kamera,laptop and others. Hmmm...apak mmg ske tgk. Apak pun pgla usha2 brg tu, mmg murah brg2 tu. Ada promotion la...kalo aku ada duit, nk gak bli hp baru...hahaha..
Masuk dlm, apak and mama nk bli something utk office baru dorang. Aku pg usa baju jap sambil mengheret adik aku Mo'iz. Dia nie mmg 'bodyguard' setia aku. Usha2 dpt la bli satu baju. (mmg kaki shopping btul) Lps pg tesco, pg mkn mlm kt Mcdonald. Yum!! Mmg dh berkurun lamanya aku x mkn McD...and yes, family aku kalo pg mkn, blh kaya pemilik kedai tu. Kitaorg order byk..
Nie dia yg kitaorg order...


1) Double cheeseburger - 1 set
2) Cheeseburger - 1 set
3) Big Mac - 4 set
4) McChicken - 2 set
5) Mc Nuggets - 20 pcs
6) Ice cream - 1

Byk kan? lagi byk kalo kt kedai mkn biasa...haha..Dh kenyang, balik rumah..


Mama and apak...hehehe..
Rock kapak!!

Yeah, kecomelan melanda...selamba..




Nie la rupa adik beradik aku melantak McD...


2mei.2009

Hari nie pg Lost World of Tambun. Blh dikatakan tarikan utama kalo pg tambun la kan. Nk bawa kamera apak x kasi..huhu..so, xdela gmbr. Masuk Lost World, nmpkla 4 bas!! Rombongan budak2 skola, comei btul. Teringat rombongan masa skola rendah dlu. Bygkan kt luar pun dh byk org, kalo kt dlm x tw la. Harga tiket pun dh naik. Dlu untuk dewasa - RM 16.00 and for children - RM 10.00 ( kalo x slap) Now, Adult - RM 25.00 and children - RM 19.00... Kalo 5 org dewasa and sorang kanak2..dh dlm RM100++...sume benda dh mhal..but i think it's worth it la..
Masuk dlm, ada gak game baru. Dlu yg kapal lanun ada satu, skrg dh tmbh lagi satu and also game2 lain( yg dry punya) Kalo yg wet, ada la gak yg baru punye...Pg dlm pkul 2 and balik dlm pkul 6...sbb tmpt tu ttup pkul 6.. Tp one thing yg slack, hujan! Bl dikatakan lbih 3 kali aku terpaksa mandi hujan...nasib baik main kt Lost World tu main air gak..
Tp balik dh terbaring kt katil sbb kepeningan...huhu..












2 comments:

- abdul hadi abdul muti - said...

weyh!!!
aku selalu fly pg gerbang weh!
hahaha

pade aku, ipoh la heaven!!
huhu

Fizah said...

oh yeke...best gak kat sane...byk brg and arga pun murah...haha

yeke? Heaven? Bg aku bolelah...(x menghargai langsung)