Sunday, May 9, 2010

Dibenci tanpa sebab...

Masa tu aku jalan-jalan dengan kawan aku di suatu tempat di UiTM, lepas tu aku terserempak dengan dua orang manusia ni, which is kawan kepada kawan aku..get it?

Anyway, aku pun secara automatik memberi senyuman kepada dorang and apa yang aku dapat ialah jelingan tajam dari salah seorang daripada mereka. Aku pun terus tersenyum sampai la dekat bus stop. Then, aku fikir, kenapa budak tu jeling semacam ja tadi? Apa yang aku buat sampai dia benci sangat kat aku??

Selidik punya selidik, memang ternyata aku dibenci bukan hanya dia seorang tetapi the whole group! Aku pun tak tahu apa yang aku buat sampai mereka membenci aku! Ada ke aku kutuk dorang?

Lagipun aku bukan rapat sangat dengan korang...sekadar kawan hi and bye ja. Ada ke aku pinjam barang or anything reasonable yang boleh menjadi satu faktor kenapa korang membenci aku. At first, kumpulan tu mesra dengan aku....jumpa kat mana-mana pun adalah juga tegur. Tapi beberapa minggu sebelum final exam, tiba-tiba aku dibenci.


Look, aku tak kisah sangat. Cuma jangan la bila nampak aku then ko jeling tajam kat aku...I really hate that!! It's like aku dah buat dosa yang paling besar kat ko...which I don't think there's any! Aku tahu bukan senang nak menggembirakan hati orang atau nak buat orang suka kat aku. But, I just don't understand why they hate me so much? Give me reasons!

3 comments:

HaPPy_MiroHu said...

hmm..
ade org suka membenci tanpa sebab..
kadang2 rupa kt yg tuhan cipta pun mrk menyampah tanpa sebab..
sbb kt gemuk ke..
sbb kt cantik ke..
mgk sbb fizah makin berseri kot..
jeles la tu..
hehehehe..

Fizah said...

hahaha..yeke muka berseri, macam selalu berkerut ja.
anyway thanks for the compliment..=)

oh ya, sory taw ttg rumah sewa tu..dah full la plak.
good luck in searching for rented house!!

HaPPy_MiroHu said...

hehehe..xpe2..
hani pon tgh cuak pasal result nih..